Met het zogenoemde 'Social Virtual Learning' (SVL) krijgen toekomstige Heidelberg-ingenieurs de mogelijkheid om via een virtuele realiteit kennis te maken van de interne werking van een drukpers en bijvoorbeeld de werking van een papiergrijper te bestuderen. Ook kunnen montage- en onderhoudswerkzaamheden worden gesimuleerd.

Volgens Heidelberg is het belangrijk op deze moderne manier de grafsiche industrie aantrekkelijk te houden voor de generatie van 'digital natives'. Topman Rainer Hündsdorfer: "We hebben jonge en dynamische medewerkers nodig om de digitale transformatie van Heidelberg helpen vormgeven." Heidelberg's 'high tech campus'- in Wiesloch-Walldorf staat ook ter beschikking van start-ups, die er met de technologische mogelijkheden aan de slag kunnen.

Heidelberg werkt al sinds 2013 met een aantal Duitse opleidingsinstituten samen om opleidingsmethodes met toepassing van Augmented en Virtual Reality verder te ontwikkelen.

Met het zogenoemde 'Social Virtual Learning' (SVL) krijgen toekomstige Heidelberg-ingenieurs de mogelijkheid om via een virtuele realiteit kennis te maken van de interne werking van een drukpers en bijvoorbeeld de werking van een papiergrijper te bestuderen. Ook kunnen montage- en onderhoudswerkzaamheden worden gesimuleerd.Volgens Heidelberg is het belangrijk op deze moderne manier de grafsiche industrie aantrekkelijk te houden voor de generatie van 'digital natives'. Topman Rainer Hündsdorfer: "We hebben jonge en dynamische medewerkers nodig om de digitale transformatie van Heidelberg helpen vormgeven." Heidelberg's 'high tech campus'- in Wiesloch-Walldorf staat ook ter beschikking van start-ups, die er met de technologische mogelijkheden aan de slag kunnen.Heidelberg werkt al sinds 2013 met een aantal Duitse opleidingsinstituten samen om opleidingsmethodes met toepassing van Augmented en Virtual Reality verder te ontwikkelen.