Amerikaanse overheid blokkeert fusie drukgiganten

De voorgenomen fusie van Quad Graphics met LSC Communications (voortgekomen uit RR Donnelley) stuit op bezwaren van de Amerikaanse overheid. Die vreest dat er een te dominante partij voor de uitgeversmarkt ontstaat.

Brexit-paspoort kost Britse banen

Het besluit van de Britse overheid om het nieuwe paspoort, nodig na de Brexit, buiten het VK te laten drukken leidt bij drukkerij De La Rue tot het verlies van nog eens 170 banen. Vakbond Unite verwijt de overheid kortzichtigheid.

Get Smart Opleiding Awards uitgereikt

Met de Awards worden de bedrijven bekroond die een grote waarde hechten aan de beroepsopleiding van hun medewerkers. De laureaten ontvingen hun trofee op het evenement Get Smart in De Montil in Affligem.

Febelgra betreurt Leuvens initiatief tot Ja-sticker

Philippe Van Ongevalle, directeur-generaal van Febelgra, zegt het plan voor de invoering van een Ja-sticker voor brievenbusreclame in Leuven te betreuren: "Deze individuele initiatieven gaan regelrecht in tegen het stickerbeleid van OVAM en minister Van den Heuvel. Wij hebben dan ook met de betrokken dienst en het kabinet contact opgenomen om dit verder te bespreken."

Recyclage van papieren bekers in Langerbrugge

Papierfabrikant Stora Enso ziet toekomst in de recyclage van papieren bekers. Uit geslaagde proeven bij de papierfabriek in Langerbrugge blijkt het een goede grondstof voor de productie van papier voor magazines.

Optimum Group doet nieuwe overname

Megaflex, een in het zuiden van Nederland gevestigde producent van zelfklevende etiketten, wordt onderdeel van de Optimum Group. Het is de inmiddels achtste overname door de in 2016 geïntroduceerde Nederlands/Belgische groep van label- en verpakkingsspecialisten.

Nieuwe directeur voor CEPI

Jori Ringman uit Finland is benoemd tot directeur van CEPI, de belangenbehartiger van de Europese papierindustrie. Hij volgt de Fransman Sylvain Lhôte op, die begin juni op 51-jarige leeftijd onverwacht overleed aan een hartaanval.

Derde editie Get Smart richt blik op de toekomst

Zo'n 500 bezoekers kwamen vorige week donderdag naar De Montil in Affligem voor de derde editie van het Get Smart evenement van Grafisch Nieuws. Met op de beursvloer 40 standhouders en een uitgebreid sprekersprogramma op drie podia werd de blik op de toekomst gericht.

Leuven zet 'Ja-sticker' toch weer op de agenda

Terwijl branchepartijen en overheden kortgeleden overeen kwamen de bestaande 'ja-neesticker' en 'nee-neesticker' in stand te houden, zegt het stadsbestuur van Leuven toch de invoering van een 'graag-reclamesticker' te onderzoeken.

Internet nu belangrijkste medium in de VS

Amerikaanse consumenten besteden gemiddeld elke dag zo'n 12 uur aan mediaconsumptie. Het internet, en dan met name via smartphones en tablets, neemt daarvan ruim de helft van die tijd voor haar rekening - en inmiddels ook van alle advertentie-uitgaven.