De overname verzekert Group Joos van een nog gediversifieerder aanbod in de grafische markt. Gubro Print blijft een aparte en zelfstandige entiteit naast zusterbedrijven Joos Print, Joos Connect en Joos Hybrid. Gust Broeckx blijft Gubro Print zelf leiden. (Foto: van links naar rechts Alex Joos en Gust Broeck)

Group Joos heeft vestigingen in Turnhout en Leuven, telt 220 medewerkers en realiseert een omzet van 40 miljoen euro. Group Joos concentreerde zich tot nu toe op grote oplages in de formulierenmarkt en in de uitbreiding van het aanbod van digitaal en gepersonaliseerd drukwerk. Vandaag komt daar nu ook planodruk bij. Een domein waarin Gubro Print zich van meet af aan in gespecialiseerd heeft. Het gaat over kleinere tot middelgrote oplagen handels- of familiedrukwerk, van brochures, flyers, visitekaartjes, omslagen, programmaboekjes over zelfs huisstijl en logo, enzovoort. Alex Joos, CEO Group Joos: "Wij hebben nu een gamma aan mogelijkheden in ons printplatform en die kunnen we efficiënt inzetten en combineren."

Een lange samenwerking

Een bloeiende zaak, een gedreven topman, maar geen interne opvolging voor een bedrijfsleider die aan een - weliswaar nog verre - einder de pensioenleeftijd nadert. Het zou bijzonder jammer zijn moest een drukkerij als Gubro Print verdwijnen of opgeslokt worden door een ander bedrijf, waar ze qua werkwijze zou moeten versmelten met de daar bestaande protocollen. Dat vond ook Alex Joos, CEO van Group Joos. Hij aarzelde niet om Gubro Print het aanbod te doen de vierde pijler van Group Joos te worden. Alex Joos, CEO Group Joos: "Wij werken al jarenlang samen met Gust, tot beider tevredenheid. Precies daarom gingen we in dialoog. Planodrukwerk is een aparte markt, zowel in productie als in snelheid en bediening. Dat merkten we vijf jaar geleden al toen we Monti overnamen en daar een vijfkleuren Ryobi-pers stond. We zijn er tot vandaag niet echt in geslaagd die te integreren in ons verhaal van grote oplagen in offset en onze digitale, hypergepersonaliseerde communicatiepoot. Maar onze klanten vragen er wel naar, de behoefte is er. Dus toen Gust sprak van continuïteit op lange termijn, wisten we meteen: we gaan samen rond de tafel zitten. Dit is een hele mooie opportuniteit, voor beide bedrijven."

Group Joos bestaat uit drie entiteiten, Joos Hybrid, Joos Print en Joos Connect, elk met hun eigen cliënteel, productie-apparaat en organisatie. Gubro Print wordt een vierde entiteit. Gust Broeckx: "Ik zal nog een aantal jaren meedraaien en aan het roer blijven. We blijven dezelfde service bieden als voorheen, en eigenlijk meer. Want ook van onze kant uit, is het aanbod nu uitgebreid. Met andere woorden: de continuïteit is verzekerd, op een kwalitatieve manier."

Nvdr: Gubro Print realiseerde in 2016 een Bruto Marge van 227.040 euro en een winst van 47.797 euro. In 2013, 2014 en 2015 schommelde de winst tussen ongeveer 6000 en 6500 euro. Het aantal werknemers volgens de sociale balans: 1,7.

De overname verzekert Group Joos van een nog gediversifieerder aanbod in de grafische markt. Gubro Print blijft een aparte en zelfstandige entiteit naast zusterbedrijven Joos Print, Joos Connect en Joos Hybrid. Gust Broeckx blijft Gubro Print zelf leiden. (Foto: van links naar rechts Alex Joos en Gust Broeck)Group Joos heeft vestigingen in Turnhout en Leuven, telt 220 medewerkers en realiseert een omzet van 40 miljoen euro. Group Joos concentreerde zich tot nu toe op grote oplages in de formulierenmarkt en in de uitbreiding van het aanbod van digitaal en gepersonaliseerd drukwerk. Vandaag komt daar nu ook planodruk bij. Een domein waarin Gubro Print zich van meet af aan in gespecialiseerd heeft. Het gaat over kleinere tot middelgrote oplagen handels- of familiedrukwerk, van brochures, flyers, visitekaartjes, omslagen, programmaboekjes over zelfs huisstijl en logo, enzovoort. Alex Joos, CEO Group Joos: "Wij hebben nu een gamma aan mogelijkheden in ons printplatform en die kunnen we efficiënt inzetten en combineren."Een lange samenwerkingEen bloeiende zaak, een gedreven topman, maar geen interne opvolging voor een bedrijfsleider die aan een - weliswaar nog verre - einder de pensioenleeftijd nadert. Het zou bijzonder jammer zijn moest een drukkerij als Gubro Print verdwijnen of opgeslokt worden door een ander bedrijf, waar ze qua werkwijze zou moeten versmelten met de daar bestaande protocollen. Dat vond ook Alex Joos, CEO van Group Joos. Hij aarzelde niet om Gubro Print het aanbod te doen de vierde pijler van Group Joos te worden. Alex Joos, CEO Group Joos: "Wij werken al jarenlang samen met Gust, tot beider tevredenheid. Precies daarom gingen we in dialoog. Planodrukwerk is een aparte markt, zowel in productie als in snelheid en bediening. Dat merkten we vijf jaar geleden al toen we Monti overnamen en daar een vijfkleuren Ryobi-pers stond. We zijn er tot vandaag niet echt in geslaagd die te integreren in ons verhaal van grote oplagen in offset en onze digitale, hypergepersonaliseerde communicatiepoot. Maar onze klanten vragen er wel naar, de behoefte is er. Dus toen Gust sprak van continuïteit op lange termijn, wisten we meteen: we gaan samen rond de tafel zitten. Dit is een hele mooie opportuniteit, voor beide bedrijven."Group Joos bestaat uit drie entiteiten, Joos Hybrid, Joos Print en Joos Connect, elk met hun eigen cliënteel, productie-apparaat en organisatie. Gubro Print wordt een vierde entiteit. Gust Broeckx: "Ik zal nog een aantal jaren meedraaien en aan het roer blijven. We blijven dezelfde service bieden als voorheen, en eigenlijk meer. Want ook van onze kant uit, is het aanbod nu uitgebreid. Met andere woorden: de continuïteit is verzekerd, op een kwalitatieve manier."Nvdr: Gubro Print realiseerde in 2016 een Bruto Marge van 227.040 euro en een winst van 47.797 euro. In 2013, 2014 en 2015 schommelde de winst tussen ongeveer 6000 en 6500 euro. Het aantal werknemers volgens de sociale balans: 1,7.