Het postbedrijf Deutsche Post biedt in de mail aan zakenrelaties zijn diensten aan voor de productie en verspreiding van drukwerk onder de titel "Helpende handen voor uw aanbiedingen tijdens de kerstperiode". Daarin wordt online drukkerij Flyeralarm als drukwerkpartner voorgesteld. Het raamwerk is de onlineshop flyeralarm-postaktuell.de die door Deutsche Post en Flyeralarm wordt uitgebaat.

Maar de mail is ook bij talrijke grafische bedrijven terechtgekomen. Die vinden de aanbeveling van hun dienstverlener om maar alles bij Flyeralarm te laten drukken allerminst leuk. Begrijpelijk want grafische bedrijven en hun klanten, reclamebureaus, mailingbedrijven, enz. zijn zelf klant bij Deutsche Post. "Waarom heeft de post ons dan nog nodig? De reclame voor Flyeralarm suggereert eindklanten namelijk om geen beroep meer te doen op hun gebruikelijke grafimediapartners maar alles maar te bestellen via de webshop van Flyeralarm en Deutsche Post," is een van de veel gehoorde verontwaardigde reacties.