Volgens de Cewe Stiftung & Co. KGaA droegen vooral Cewe Fotoboek en andere fotoproducten bij tot de omzet en winst in het fiscale jaar 2016. De commerciële online drukactiveiten (in België nu actief onder de naam saxoprint.be) overschreden de drempel van de winstgevendheid.

Met een omzetstijging van zeven procent tot 593,1 miljoen euro (vorig jaar: 554,2 miljoen euro) en een verbetering van het bedrijfsresultaat met 29,2 procent tot 47,0 miljoen euro (2015: 36,4 miljoen euro), sloot de Cewe Stiftung & Co KGaA het fiscale jaar 2016 af en realiseerde ze haar omzet- en winstdoelen. Vooral tijdens de kerstperiode waren de fotoboeken, wenskaarten, kalenders, muurposters en andere fotogeschenken - volgens Dr. Rolf Hollander, CEO van CeWe Stifung & Co. KGaA - duidelijke drivers voor groei. Maar ook de commerciële online drukwerkactiviteiten en de retailhandel droegen er toe bij dat het boekjaar positief werd afgesloten.

Sterke kerstverkopen dankzij de fotoproducten

Het kerstmiskwartaal laat een stijging van de omzet van 215,8 miljoen euro naar 228,5 miljoen euro en een groei van de EBIT van 40,8 miljoen naar 42,9 miljoen euro zien. Dat is goed voor 38,5 procent van de totale omzet en 91,3 procent van het bedrijfsresultaat. Zowel de nieuwe producten als de apps voor mobiele apparaten zoals voor smartphones en tablets, hebben het tempo van de groei bespoedigd.

Cewe produceerde in 2016 2,23 miljard foto's. Tegenover het aantal van 2,18 miljard digitale foto's staan slechts 0,056 miljard foto's afkomstig van film. Het digitale percentage nadert dus steeds meer de 100 procent en komt in in 2016 uit op 97,5%. Vooral de groei van het fotoboekensegmment tot 6,2 miljoen boeken is verantwoordelijk voor het hoge volume van digitale foto's. De andere producten van het merk, zoals kalenders, wenskaarten, wandposters en andere fotocadeaus groeiden volgens Cewe grotendeels met dubbele cijfers.

Cewe zegt verder dat het eigen vermogen op 31 december 2016 met 1,5 procentpunt tot 53,8% (31 december 2015: 52,3%) is gestegen. Op basis van het bedrijfsresultaat (EBIT) van 47,0 miljoen euro, verbeterde het rendement op geïnvesteerd vermogen (ROCE) als een maatstaf voor rendement op kapitaal van 17,2% naar 21,3%.

Volgens de Cewe Stiftung & Co. KGaA droegen vooral Cewe Fotoboek en andere fotoproducten bij tot de omzet en winst in het fiscale jaar 2016. De commerciële online drukactiveiten (in België nu actief onder de naam saxoprint.be) overschreden de drempel van de winstgevendheid.Met een omzetstijging van zeven procent tot 593,1 miljoen euro (vorig jaar: 554,2 miljoen euro) en een verbetering van het bedrijfsresultaat met 29,2 procent tot 47,0 miljoen euro (2015: 36,4 miljoen euro), sloot de Cewe Stiftung & Co KGaA het fiscale jaar 2016 af en realiseerde ze haar omzet- en winstdoelen. Vooral tijdens de kerstperiode waren de fotoboeken, wenskaarten, kalenders, muurposters en andere fotogeschenken - volgens Dr. Rolf Hollander, CEO van CeWe Stifung & Co. KGaA - duidelijke drivers voor groei. Maar ook de commerciële online drukwerkactiviteiten en de retailhandel droegen er toe bij dat het boekjaar positief werd afgesloten.Het kerstmiskwartaal laat een stijging van de omzet van 215,8 miljoen euro naar 228,5 miljoen euro en een groei van de EBIT van 40,8 miljoen naar 42,9 miljoen euro zien. Dat is goed voor 38,5 procent van de totale omzet en 91,3 procent van het bedrijfsresultaat. Zowel de nieuwe producten als de apps voor mobiele apparaten zoals voor smartphones en tablets, hebben het tempo van de groei bespoedigd.Cewe produceerde in 2016 2,23 miljard foto's. Tegenover het aantal van 2,18 miljard digitale foto's staan slechts 0,056 miljard foto's afkomstig van film. Het digitale percentage nadert dus steeds meer de 100 procent en komt in in 2016 uit op 97,5%. Vooral de groei van het fotoboekensegmment tot 6,2 miljoen boeken is verantwoordelijk voor het hoge volume van digitale foto's. De andere producten van het merk, zoals kalenders, wenskaarten, wandposters en andere fotocadeaus groeiden volgens Cewe grotendeels met dubbele cijfers.Cewe zegt verder dat het eigen vermogen op 31 december 2016 met 1,5 procentpunt tot 53,8% (31 december 2015: 52,3%) is gestegen. Op basis van het bedrijfsresultaat (EBIT) van 47,0 miljoen euro, verbeterde het rendement op geïnvesteerd vermogen (ROCE) als een maatstaf voor rendement op kapitaal van 17,2% naar 21,3%.