Het privaat museum voor hedendaagse kunst Mima ligt vlak aan het kanaal Brussel-Charleroi, op een boogscheut van de bekende Antoine Dansaertstraat. De Artoos Group organiseerde er voor klanten en relaties haar 'Get a taste of the future' evenement.

Het Mima Museum dat op 16 april 2016 de deuren opende, toont kunst die nu wordt gemaakt en die via nieuwe platformen als het internet en sociale media wordt verspreid en gedeeld. Dat is die avond ook de boodschap van de Artoos Group die zich volop opwerpt als partner voor innovatieve marketingcommunicatiediensten. "Met print alleen ben je maar een van de velen in de wachtrij," zegt Jochen Colla, Strategic Business Director van de groep hierover.

Colla toont in zijn uiteenzetting de gevolgen die disruptieve technologie voor oude gevestigde bedrijven heeft gehad en presenteert waarop nieuwe bedrijven hun onderzoeksinspanningen concentreren. De Artoos Group wil deel uitmaken van dat toekomstige ecosysteem en partnerschappen aangaan om aan haar klanten de juiste waardeproposities te kunnen aanbieden.

Een van die partners is het VR-bedrijf Yondr uit Beveren. Virtual Reality biedt namelijk mogelijkheden om verhalen anders te gaan vertellen. Pieter Van Leugenhagen, Co-Founder van Yondr, vertelt over de marktadaptie van VR en realisaties van zijn firma. Eén ervan was die in opdracht van Xeikon. Op de stand van de digitale persenbouwer op Drupa 2016, konden bezoekers met een VR-bril het printproces volgen binnenin de inmiddels afgevoerde Trillium-pers. Een recente opdracht was die van chocoladefabrikant Barry Callebaut. In Shanghai werd de introductie van een nieuwe chocoladesmaak aan een beperkt en uitgelezen publiek kracht bijgezet met een extra beleving door middel van virtuele realiteit.

Het privaat museum voor hedendaagse kunst Mima ligt vlak aan het kanaal Brussel-Charleroi, op een boogscheut van de bekende Antoine Dansaertstraat. De Artoos Group organiseerde er voor klanten en relaties haar 'Get a taste of the future' evenement.Het Mima Museum dat op 16 april 2016 de deuren opende, toont kunst die nu wordt gemaakt en die via nieuwe platformen als het internet en sociale media wordt verspreid en gedeeld. Dat is die avond ook de boodschap van de Artoos Group die zich volop opwerpt als partner voor innovatieve marketingcommunicatiediensten. "Met print alleen ben je maar een van de velen in de wachtrij," zegt Jochen Colla, Strategic Business Director van de groep hierover.Colla toont in zijn uiteenzetting de gevolgen die disruptieve technologie voor oude gevestigde bedrijven heeft gehad en presenteert waarop nieuwe bedrijven hun onderzoeksinspanningen concentreren. De Artoos Group wil deel uitmaken van dat toekomstige ecosysteem en partnerschappen aangaan om aan haar klanten de juiste waardeproposities te kunnen aanbieden.Een van die partners is het VR-bedrijf Yondr uit Beveren. Virtual Reality biedt namelijk mogelijkheden om verhalen anders te gaan vertellen. Pieter Van Leugenhagen, Co-Founder van Yondr, vertelt over de marktadaptie van VR en realisaties van zijn firma. Eén ervan was die in opdracht van Xeikon. Op de stand van de digitale persenbouwer op Drupa 2016, konden bezoekers met een VR-bril het printproces volgen binnenin de inmiddels afgevoerde Trillium-pers. Een recente opdracht was die van chocoladefabrikant Barry Callebaut. In Shanghai werd de introductie van een nieuwe chocoladesmaak aan een beperkt en uitgelezen publiek kracht bijgezet met een extra beleving door middel van virtuele realiteit.