De Nacht van de KMO is een organisatie van de vzw kmo promoties, een vrijwilligersorganisatie die tot doel heeft de activiteiten van de kmo's beter bekend te maken en het netwerken tussen de kmo's te bevorderen. Eén van de activiteiten is 'De Nacht van de KMO' , een evenement dat dit jaar op 26 januari werd georganiseerd.

De organisatoren verzamelen in de loop van het jaar waardevolle kandidaturen van bedrijven en ondernemers die verdienstelijk werk leveren en in aanmerking komen voor één van de trofeeën. Uit alle kandidaturen kiest de jury per trofee 5 genomineerden. Deze genomineerden worden publiek bekend gemaakt via verschillende kanalen. Wie een plaats reserveert voor de Nacht van de KMO kan via een stemformulier de genomineerde van zijn voorkeur kenbaar maken bij de gerechtsdeurwaarders. Naar wie de trofeeën gaan wordt pas tijdens De Nacht van de KMO bekend gemaakt.

De Trofee Veelbelovend Bedrijf ging dus naar Antilope De Bie Printing. Gevraagd naar een reactie, zegt Bart De Bie erg tevreden te zijn met de trofee. Niet alleen voor zijn bedrijf maar voor de ganse grafische sector die als hoogtechnologisch te boek staat."

Antilope De Bie Printing heeft een lang parcours van overnames achter de rug. De meest opmerkelijke stap was de overname van het handelsfonds van de commerciële vellendrukkerij Antilope Printing uit Lier door de groep De Bie Printing uit Duffel. Door de overname verdubbelde nagenoeg het omzetcijfer en het personeelsbestand van de firma De Bie Printing die sinds 1 juli 2017 verdergaat onder de naam Antilope De Bie Printing.

Andere trofeeën die op Nacht van de KMO werden uitgereikt waren de 'Trofee Idee van het Jaar', 'Trofee Veelbelovend Exporterend Bedrijf', 'Trofee Grootste Groeier in Tewerkstelling' en de 'Trofee Persoonlijkheid van het Jaar'.

Op de foto: Staatssecretaris Philippe De Backer, zaakvoerder Bart De Bie en Marc Van Wuytswinckel van sponsor BNP Paribas Fortis.