In 2013 kocht Jeff Bezos, oprichter van online postorderbedrijf Amazon, de krant Washington Post. In de jaren die volgden, werd bij het krantenbedrijf een breed, modulair content management systeem (CMS) ontwikkeld onder de merknaam Arc Publishing, dat met succes ook aan andere uitgeverijen wordt verkocht. De Washington Post is nu dus ook een softwarebedrijf. "Arc Publishing laat nieuwsmakers toe om elke vorm van inhoud (tekst, beeld, video, graphics) af te stemmen op de ontvanger en te distribueren via om het even wel platform of toestel: van mobiele apps en sociale medianetwerken tot websites en print," staat op de website van Arc Publishing te lezen. Met tools voor content marketing en big data analyse kan Amazon alvast via het eigen krantenkanaal Washington Post nieuwe klantengegevens genereren voor zijn online postorderactiviteiten. Dit jaar dook Arc Publishing in Duitsland op - op de World Publishing Expo / Digital Content Expo in Berlijn.

In 2013 kocht Jeff Bezos, oprichter van online postorderbedrijf Amazon, de krant Washington Post. In de jaren die volgden, werd bij het krantenbedrijf een breed, modulair content management systeem (CMS) ontwikkeld onder de merknaam Arc Publishing, dat met succes ook aan andere uitgeverijen wordt verkocht. De Washington Post is nu dus ook een softwarebedrijf. "Arc Publishing laat nieuwsmakers toe om elke vorm van inhoud (tekst, beeld, video, graphics) af te stemmen op de ontvanger en te distribueren via om het even wel platform of toestel: van mobiele apps en sociale medianetwerken tot websites en print," staat op de website van Arc Publishing te lezen. Met tools voor content marketing en big data analyse kan Amazon alvast via het eigen krantenkanaal Washington Post nieuwe klantengegevens genereren voor zijn online postorderactiviteiten. Dit jaar dook Arc Publishing in Duitsland op - op de World Publishing Expo / Digital Content Expo in Berlijn.